|
Парная работа. Выясните знания матроса-новичка о местоположении на судне спасательного оборудования, изображенного на картинках.Например: – Is there an extinguisher for the galley on the ship? – Yes, there is. – Where is it? – It is near the door. – Good.
– Are there any life rafts on the ship? – I suppose so. – Where are they? – On the bow, if I'm not mistaken. – No, you are not right. They are on the stern next to the engine room skylights. – Sorry, Sir.
4. Рассмотрите картинку и "ключ" (key) на картинке. Прослушайте аудио запись и отметьте "галочкой" слова, как только вы их услышите в диалоге. 5. Прослушайте аудио запись еще раз. Поставьте номер оборудования в соответствии с содержанием диалога. Восстановите реплики диалога. a) Captain: Good morning Rating: Good morning, Sir. Captain: I have some questions about the safety equipment. Rating: Yes, Sir. Captain: First, the fire equipment. Is there a fire alarm on the second deck? Rating: … Captain: OK, where is it? Rating: … Captain: Good. b) Captain: … Rating: Mmmm… is it outside the galley in the corridor? Captain: … Rating: Yes, of course. c) Captain: Do you know where the hospital is? Rating: … Captain: That's right. So where is the First Aid equipment? Rating: … Captain: No! It's in a box under the table! Rating: … d) Captain: … Rating: My life jacket is in my cabin in the cupboard. Captain: … Rating: The life buoys? They're on the deck railings, Sir. Captain: … e) Captain: Where are the life boats? Rating: … Captain: Yes, but where on deck? Rating: … Captain: OK, but you don't know where everything is, so go to the hospital and the galley now. Check the location of the First Aid equipment and the fire extinguisher again. Rating: Yes, Sir, right away. Воспроизведите диалоги.
UNIT 3. The ship's organization
LESSON 1 Модальные глаголы can, may, must Модальные глаголы обозначают возможность, способность, необходимость совершения действия, выраженного инфинитивом следующего за ним смыслового глагола. После модальных глаголов can, may, must инфинитив употребляется без частицы to. Вопросительные предложения с этими модальными глаголами образуются путем постановки can, may, must перед подлежащим, а отрицательные предложения – добавлением частицы not к модальному глаголу.
1. Use the necessary word can, may, must and finish the sentences. 1. I (умею) write in English. 2. He (может) swim well. 3. Mary, (разрешите) I smoke here? 4. You (должен) write to your parents. 5. They (обязаны) be in the classroom in time. 6. (Можно) I go home? 7. Jack, you (можешь) take my dictionary. 8. She (не должна) stay here too long. 9. (Можно) I go out? 10. My father (имеет возможность) show us his ship next Sunday. 11. Pete (должен) stay at college after classes today. 12. We (можем) ask the watch officer about it. 13. Jack (должен) know how to repair this equipment. 14. We (имеем возможность) come to see our teacher any time we like. ЧТО ПРОИСХОДИТ, КОГДА МЫ ССОРИМСЯ Не понимая различий, существующих между мужчинами и женщинами, очень легко довести дело до ссоры... Что будет с Землей, если ось ее сместится на 6666 км? Что будет с Землей? - задался я вопросом... Живите по правилу: МАЛО ЛИ ЧТО НА СВЕТЕ СУЩЕСТВУЕТ? Я неслучайно подчеркиваю, что место в голове ограничено, а информации вокруг много, и что ваше право... Система охраняемых территорий в США Изучение особо охраняемых природных территорий(ООПТ) США представляет особый интерес по многим причинам... Не нашли то, что искали? Воспользуйтесь поиском гугл на сайте:
|